Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

ΕΦΗΒΕΙΑ & βασικά προβλήματα εφήβων



Λίλιαν Φιλιππάτου Α4


Η εφηβεία είναι η περίοδος των 14-17 χρονών όπου το παιδί αποκτά προβληματισμούς, ανησυχίες επηρεάζετε πιο εύκολα
 από παρέες και μπορεί μέχρι και τις γνώμες άλλων να τις κάνει 
δικές του.Γενικά είναι μία περίοδος με διάφορες θετικές ή
αρνητικές μεταβολές στον χαρακτήρα του.
 Ο έφηβος καλείτε να αποκτήσει μία σταθερή αίσθηση του εαυτού του 
και να απαντήσει στο εσωτερικό του ερώτημα 
΄΄ποίος είμαι και τι κάνω με την ζωή μου΄΄ 
Για αυτό ψάχνει έναν ρόλο στην ζωή του που να απαντάει ξεκάθαρα 
στον προβληματισμό του, να είναι καθαρά δική του επιλογή, να
 καταλάβει τι αξίζει και τι μπορεί να δώσει και κυρίως να νιώσει ότ
ι ανήκει καπου για να δεσμευτεί με πίστη και αφοσίωση σε αυτό
 π.χ επάγγελμα ,αθλήματα, ενδιαφέροντα κ.α.
  Για αυτό μία ξεκάθαρη και χωρίς μπερδέματα ταυτότητα
 και ιδεολογία θα του χαρίσει τη βάση για την ψυχολογική 
ισορροπίας ολόκληρης της ζωής του.

Κάποια από τα βασικά προβλήματα των εφήβων είναι:

1. Η μη κατανόηση των εφήβων από τους γονείς τους.
Πάνω από το μέσο όρο των εφήβων έχουν την εντύπωση πως οι γονείς τους δεν τους καταλαβαίνουν. 
Αυτό συμβαίνει πολλές φορές διότι τα ίδια τα παιδιά δεν δίνουν στους γονείς τους την δυνατότητα να μιλήσουν για να τα καταλάβουν, και  λένε οι μεγάλοι...¨"η σημερινή νεολαία 
είναι εθισμένη στα ΜΚΔ "και έχουν ελαχιστοποίηση την επικοινωνία.
 2. Οι συγκρούσεις στην οικογένεια.
Η ανάγκη του εφήβου για αυτοπροσδιορισμό και αυτονομία οδηγούν σε συγκρούσεις με το άμεσο οικογενειακό του περιβάλλον. 
Η ορθή ή όχι διαχείριση αυτών των συγκρούσεων και η επαναδιαπραγμάτευση των σχέσεων γονέων-εφήβου μπορούν να 
έχουν  θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα στην διαμόρφωση ταυτότητας του 
εφήβου καθώς και στην  αυτοεκτίμηση του. 

3. Τα προβλήματα συμπεριφοράς 
τα οποία διακρίνονται σε εξωτερικευμένα και εσωτερικευμένα. Τα Εξωτερικευμένα προβλήματα ενός εφήβου είναι αυτά τα οποία η συμπεριφορά είναι εκδηλωτική και έχει περισσότερες άμεσες αρνητικές επιπτώσεις για το άτομο πχ χρήση ουσιών, οι διαταραχές διαγωγής, σχολική αποτυχία και η παραβατικότητα.
 Στα εσωτερικευμένα προβλήματα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συναισθηματικές διαταραχές όπως η κατάθλιψη
 και το άγχος συμπεριφορά μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτή.



4. Ψυχική υγεία και κατάθλιψη.
Η ανικανότητα επιρροής του έφηβου σε γεγονότα και συνθήκες που επηρεάζουν σημαντικά  τη ζωή του, μπορεί να εγείρει, εκτός από το άγχος, συναισθήματα ματαιότητας , απελπισίας, και  ανασφάλειας τα οποία με την σειρά τους επηρεάζουν την ψυχική υγεία των εφήβων. Η κατάθλιψη είναι από τις πιο συχνές ψυχικές διαταραχές. Μπορεί να είναι και μακρόχρονη και επαναλαμβανόμενη. Αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την μετέπειτα ενήλικη ζωή. 
Μπορεί επίσης να καλύπτετε στην εφηβεία και έτσι να μην

 γίνετε εύκολα αντιληπτή

.5. Η  αυτοαντίληψη και η αυτοεκτίμηση του έφηβου.
Η αυτοεκτίμηση του εφήβου αναπτύσσετε μέσα από τις σχέσεις με τα σημαντικά πρόσωπα του εφήβου, τα οποία είναι εκείνα που ασκούν σημαντική επίδραση στον εαυτό κάποιου και όχι εκείνα που έχουν συγκεκριμένο ρόλο η δύναμη. Τελικά η κοινωνία είναι αυτή που δίνει μορφή και  νόημα στην αντίληψη του ατόμου για τον εαυτό του.

6. Βία στο σχολείο.
Η παραβατικότητα των εφήβων μαθητών φαίνετε να 
αυξάνετε συνεχώς σε όλες τις χώρες του κόσμου. 
Φαινόμενα ατομικής ή μαζικής βίαιης συμπεριφοράς στο σχολείο, όπως εκφοβισμός μαθητών στους σχολικούς χώρους 
κλοπές, σοβαροί τραυματισμοί, καταστροφές, βανδαλισμοί 
κλπ τείνουν να γίνουν καθημερινή συνήθεια.  




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου